Content is Queen programma

Topvrouwen.nl.

Wat hebben we gedaan?

Wemessage Academy is trots op het samenwerkingsverband met Topvrouwen.nl. Speciaal voor onze samenwerking hebben we een uniek trainingsprogramma ontwikkeld. Topvrouwen onderschrijft het belang van een groter aandeel vrouwen in de top van het Nederlandse bedrijfsleven. Het doel van het programma was dan ook vrouwen in topposities online zichtbaarder maken door middel van thought leadership. LinkedIn is het grootste businessplatform van de wereld. De drijvende kracht van LinkedIn is haar content. Zo is het Content is Queen-programma, speciaal voor Topvrouwen.nl-leden, tot stand gekomen. Inmiddels hebben maar liefst 20 topvrouwen het programma succesvol afgerond!

Het Content is Queen-programma

Het Content is Queen-programma bestaat uit drie online cursussen. Personal Branding, contentstrategie en Social Selling stonden hierin centraal. Het streven van de topvrouwen? Actief content delen en leiders worden binnen hun LinkedIn-netwerk. Om de zichtbaarheid te vergroten, hebben we ons gefocust op het verbeteren van de engagement en views rate. We begonnen samen aan het bouwen van een sterk Personal Brand. Vervolgens leerden de dames hoe ze een contentstrategie kunnen neerzetten en in de praktijk kunnen toepassen. Het programma sloten we af met alle tips en tricks op het gebied van storytelling. Elke keer namen de deelneemsters een energieke, gedreven sfeer met zich mee.

Samenwerking geslaagd

Een gemeenschappelijk doel: de online zichtbaarheid van topvrouwen vergroten. Om de resultaten inzichtelijk te maken, is vooraf van alle deelneemsters een 0-meting gemaakt. Ze ontvingen een profielscan met een overzicht van de Quick Wins voor hun profiel en hun gemiddelde engagement rate. De groep had een lage engagement rate van 1%. Normaliter ligt de gemiddelde engagement rate tussen de 0,5 en 2 procent. Na de online cursussen moest er ook hard gewerkt worden. Om de engagement rate te verbeteren, werkten de vrouwen aan diverse huiswerkopdrachten, waaronder profieloptimalisatie, een persoonlijke samenvatting, contentcreatie en een storytelling-post. De groep ging hier elke keer fanatiek mee aan de slag.

Samenwerking geslaagd

Een gemeenschappelijk doel: de online zichtbaarheid van topvrouwen vergroten. Om de resultaten inzichtelijk te maken, is vooraf van alle deelneemsters een 0-meting gemaakt. Ze ontvingen een profielscan met een overzicht van de Quick Wins voor hun profiel en hun gemiddelde engagement rate. De groep had een lage engagement rate van 1%. Normaliter ligt de gemiddelde engagement rate tussen de 0,5 en 2 procent. Na de online cursussen moest er ook hard gewerkt worden. Om de engagement rate te verbeteren, werkten de vrouwen aan diverse huiswerkopdrachten, waaronder profieloptimalisatie, een persoonlijke samenvatting, contentcreatie en een storytelling-post. De groep ging hier elke keer fanatiek mee aan de slag.

Get in touch with us

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore

Germain CTA